Mülteciler: Yapılan haberler yalan!

Çadırkentlerde yaşamlarını sürdüren Suriyeli mülteciler ve onları ağırlayan Türkiyeliler son zamanda çıkan haberlerden rahatsız.

08-09-2012

Suriye’de şiddet tüm hızıyla devam ederken, savaş ortamından kaçan yaklaşık 100 bin Suriyeli Türkiye’ye sığınmış durumda. AFAD tarafından Şanlıurfa, Gaziantep, Kilis, Hatay İlleri ve bazı ilçelerinde kurulan konaklama tesislerindeki çadır kentlerde yaşamlarını sürdüren Suriyeli mülteciler, il ve ilçelerinde onları ağırlayanlar son zamanlarda bazı basın kuruluşlarında çıkan haberlerin iyi niyet taşımadığını dile getirdi.

Hatırlanacağı üzere bazı basın kuruluşları Hatay’ın Reyhanlı ilçesine giderek halk ile görüştüklerini iddia etmiş, bu görüşmeler sonucunda esnafın ve halkın Suriyeli mültecilerden rahatsız olduklarını, alışverişlerde ve yol parası ücretlerini ödemedikleri ve dükkânları yağmaladıklarını söylemişlerdi. Söz konusu iddialar üzerine Hatay’a gittik ve çıkan haberlerin asılsız olduğuna tanık olduk.

BU İDDİALAR TAMAMEN YALANDIR

Hatay’ın Altınözü İlçesinde bulunan ve AFAD tarafından kurulan Altınözü Boynu Yoğun Konaklama Tesisleri ve Apaydın kampına yakın yerde bulunan Hacı Baba Beldesi sakinleri ve esnafıyla yaptığımız görüşmede anlatılanların hiç de öyle olmadığı dile getirildi. Belde sakini Ahmet Günal, “Bu iddialar tamamen yalandır. Biz yaklaşık 13 aydır burada mültecilerle beraber yaşıyoruz. Kendilerinden herhangi bir zarar görmedik, aksine bizim vatandaşlarımız onları rahat bırakmıyor.

Sonuçta ülkelerinde bir savaş var ve onlar bizim misafirimiz en güzel şekilde ağırlamak bizim görevimiz diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

Yine Hacı Baba Beldesinde bulunan ve Market işleten Ali Ultutaş adlı vatandaş ise, “ Ben market sahibi olarak kendilerinden memnunum, alış verişlerinde ödemelerini yapıyorlar” dedi.

REYHANLI ESNAFI RAHATLADI

Altınözü’den sonra ikinci durağımız Reyhanlı oldu. İlçeye girdiğimiz andan itibaren sokaklarda gezen ve halkla bütünleşmiş Suriyeli mültecilere şahit olduk. Reyhanlı ilçesinde ev ve pansiyon kiralayan mültecilerin ilçede yaşayan vatandaşlardan farksız bir hayat yaşadıklarını gördük. Reyhanlı ilçesi çarşı merkezinde terzilik yapan Ünal Ödünbak “Biz kendilerinden memnunuz, tamiratlarını getiriyorlar parasını veriyorlar, bizler de giysilerini tamir edip ütüleyip kendilerine teslim ediyoruz.

İlçede yaşayan vatandaşlardan farksızlar. Ne yalan söyleyelim mülteciler gelince Reyhanlı esnafı bayağı rahatladı. Tabi herkes bir olmuyor ben bir ara bir Suriyeliyle tartıştım kavga edecek duruma geldik ama ileriye gitmedi” dedi.

ASIL BİZİM İNSANIMIZ KABA

Yine Reyhanlı ilçesinde ismini vermek istemeyen bir esnaf “Bakın bu iddialar tamamen yalandır, para ödememesi diye bir şey söz konusu değil. 1 yıldır benden alışveriş yaparlar ve ben para ödemeden gittiklerini görmedim. Kaba oldukları söyleniyor, bu da yalan, asıl bizim halkımız kaba, parası olan Suriyelilere 200 lira olan ev kiralarını aylık 1000 liraya veriyorlar. Adamlardan para kazanıyorlar hem de medyaya çıkıp şikâyet ediyorlar. Reyhanlı esnafı benim gibi düşünüyor, gidip gezin hepsine sorun, mülteciler geldiği günden itibaren esnafın satışları 5 misli arttı” şeklinde konuştu.

MÜLTECİLERİ YANIMDA ÇALIŞTIRIYORUM

Reyhanlı ilçesinde lokanta işletmeciliği yapan ve yanında 2 Suriyeli mülteciyi çalıştıran Tacettin Usta ise, “Gün içerisinde 25-30 mülteci dükkânımdan yemek yer. Allah’a yemin ederim ki bir kez olsun bunun fiyatı neden bu kadar pahalı diye sormadılar. Ödemeyi yaptılar ve gittiler. O söylenenler tamamen karalamadır, farklı çıkarları olanlar böyle haberler yaptırarak mültecileri Türkiye’den çıkarmak istiyorlar. Tabi bizler de gitmelerinden yanayız. Üzülüyoruz, vatanlarından ayrı, akrabalarından ayrılar. İnşallah bu savaş biter de ülkelerine sağ salim dönerler” dedi

BEŞ PARMAĞIN BEŞİ BİR DEĞİL

İHH tarafından Hatay Reyhanlı’ya getirilen sağlık tırında görevli Tarık Şukuf, “Bunlar hep yalan. Bakın 1 yıldır buradalar, tedavilerini yapmaya çalışıyoruz. Yanımızdan uzaklaşana kadar dua ediyorlar. Bizlere minnet borçlu olduklarını ifade ediyorlar. Geçenlerde gazinoda bir olay olmuş, bir mülteci içmiş ve para ödemeyip taşkınlık çıkarmış. Şunu unutmayalım ki 5 parmağın beşi de bir değil, muhakkak içlerinde olumsuz tavır sergileyenler vardır. Ama biz genele bakmak zorundayız ve misafirimiz olan Suriyelileri en güzel şekilde ağırlamalı ve onlara dua etmeliyiz” ifadelerini kullandı.

HUZURU BOZDUK AMA ELDEN DE BİRŞEY GELMİYOR

Suriyeli mültecilerle ısrarla röportaj yapmak istedik ama medyada görünerek hedef tahtası haline gelebileceklerini söyleyerek bizlerle konuşmaktan çekindiler. Yalnızca ısrarlı taleplerimizi geri çevirmeyen Ahmed Bız adındaki bir genç mülteci hastalarına ilaç götürmek için girdiği eczane çıkışında sorduğumuz sorularımızı yanıtladı. Uzun zamandır Reyhanlı’da olduklarını söyleyen Ahmed Bız, “Allah’a hamd olsun durumumuz iyi, esnaf ve halkla aramız iyi. Hakkımızda söylenenler yalandır, biz kimseye zarar vermiyoruz, bizden şikâyetçi olanlar vardır muhakkak onlara hak veriyorum. Bir anda kalabalık bir şekilde topraklarına geldik ve huzurlarını bozduk.

Ama ne yapalım biz istemezdik bu savaşın çıkmasını, elden bir şey gelmiyor, ne yapalım. Aynı durum bir gün Türkiye’nin de başına gelse bizler de aynı şekilde kendilerini ağırlarız Allah’ın izniyle. Bizim de şikâyetçi olduğumuz konular var. Buraya gelmeden önce kiralar 200 TL civarıymış bize tek odalı yerleri aylığı 500- 1000 TL arasında kiraya veriyorlar. Sıkıntı içerisindeyiz ama ne yapalım, savaş bitene kadar burada kalacağız gibi görünüyor. İnşallah bu savaş biter de bizler de rahatsızlık vermekten kurtulur ve vatanımıza geri döneriz” şeklinde konuştu.

(Kaynak: Timeturk)

Etiketler : #Mülteciler:   #Yapılan   #haberler   #yalan!