KNKM'de "Umre Yolculuğu" konuşulacak
Hamza Er, Edremit'te konuşacak
Kafkas sempozyumundan Rusya rahatsız oldu
İktibas'ın Mayıs sayısı okuyucuyla buluştu
Tebbet suresi’nin bize öğrettikleri
'Türkiye, sırtını Batıya dönmüyor'   |   Heniyye: Filistin topraklarında İsrail'e yer yoktur   |   Oğlumu iki metre toprak altından çıkardım   |   Obama: Radarın kontrolü NATO'ya devredilsin   |   "İran'a saldırı planı hazır"   |  
Ana Sayfa Künye İnternet Kullanma Kılavuzu Ziyaretçi Defteri İletişim
KUR'AN SİYER AKAİD FIKIH KAVRAMLAR RÖPORTAJLAR VİDEO İSLAM DÜNYASI GÜNCEL KÜLTÜR SANAT MEDYA OKUMA GÜNLÜĞÜ
Canlı Yayınlar
Kategoriler
KUR'AN
SİYER
AKAİD
FIKIH
KAVRAMLAR
RÖPORTAJLAR
VİDEO
ETKİNLİKLER
KARİKATÜR
İSLAM DÜNYASI
GÜNCEL
KÜLTÜR SANAT
SEÇME YAZILAR
MEDYA
E-KİTAP
İBRETLİK
ŞİİR
TAKVİMİMİZ
OKUMA GÜNLÜĞÜ
Şahit Olanlar
Okuma Günlügü
Kitaplar
Dergiler
Anket

Yönetici :..

Ak Parti en çok kimleri dönüştürdü?

Seçenekler
Sistemi
Sağcıları
Solcuları
Müslümanları

Sonuçları Göster

 
Zaman grubu, niçin İran düşmanlığı yapıyor?
Niçin tam da İran'ın vurulacağının konuşulduğu günlerde Türk toplumu İran'dan gelen "tehlikelerle" korkutuluyor? Niçin "Aslında sadece ABD ve İsrail için değil, bizim için de korkunç hesapları olan bir ülke” imajı oluşturulmaya çalışılıyor?
Share |
03/02/2012

Zaman ve STV'nin tuhaf bir çabası var

Daha önce de dikkatinizi çekmiştim ama arkadaşlar bu çabalarından vazgeçmek bir yana, işi neredeyse kampanyaya döndürdüler.

Zaman grubuna ait gazetelerde ve TV'lerde ilginç bir İran aleyhtarlığı yapılıyor.

Geçtiğimiz günlerde Zaman'ın bir haberinin İsrail'in Haaretz gazetesinde manşet olmasına dikkat çekmiştim.

İşte o yazıma aldığım onlarca mail arasında bir iddia dikkatimi çekti. Bazı okurlar Zaman'ın bu haberini savunup beni "İran'ın Türkiye üzerinde oynadığı tehlikeli oyunları" görmemekle suçluyordu.

Bu "tehlikeli çabaların" başında da İran'ın Türkiye'ye gönderdiği hemşirelerin olduğu ileri sürülüyordu.

“İran Türkiye'ye 2000 hemşire göndermiş, Türkiye'yi karıştırmayı planlıyormuş.” Ben de bunu görmüyormuşum.

Bu iddialara o gün gülüp geçtim. Hatta “bazı okurların tuhaf paranoyasıdır” deyip ciddiye bile almadım. Fakat iki hafta sonra aynı iddianın STV'de haber yapıldığını görünce “yok artık, daha neler” dediğimi hatırlıyorum.

Dikkat ediyor musunuz? Eskiden biz bu tür haberleri Cumhuriyet'te okurduk. Öyle değil mi? Türkiye'deki Kemalistler yıllarca bizi "İran'ın rejim ihracı" ile korkutup toplumu "terbiye" ettiler.

Şimdi aynı şeyi Zaman grubu yapıyor.

Nedir Zaman grubunun derdi? Niçin böyle bir çaba içerisindeler? Ne bekliyorlar? Gerçekten çok merak ediyorum.

Zaman grubuna mensup gazeteci arkadaşlar birçok konuda hükümeti eleştiriyorlar.

Mesela şike meselesindeki tutumunu, hükümetin "Kürt sorununu" çözme yöntemini, dış politikadaki zikzakları, Beşir Atalay'ı, Ahmet Davutoğlu'nu, hatta Başbakan Erdoğan'ın birçok tavrını kıyasıya eleştiriyorlar. Birçoğunda da haklı olduklarını düşünüyorum.

Fakat her konuda hükümeti eleştiren bu arkadaşlar, sıra Suriye ve İran meselesine gelince hükümetle aynı çizgiye geliyorlar.

İsrail'le izlenen gergin politikadan dolayı Ahmet Davutoğlu'nu yerden yere vuran arkadaşlar, mesele Suriye olduğunda aynen onun gibi düşünüyorlar.

Suriye ve İran konusunda o kadar heveskar bir tutum takınıyorlar ki şaşırıp kalıyorsunuz.

Hatta bazen bu alanda hükümeti bile geride bırakıyorlar. Kendimizi çok zorlarsak "hükümet siyaseten böyle davranmak zorunda" diyebiliriz. Peki Zaman grubunun nasıl bir zorunluluğu var? Niçin tam da İran'ın vurulacağının konuşulduğu günlerde Türk toplumu İran'dan gelen "tehlikelerle" korkutuluyor? Niçin "Aslında sadece ABD ve İsrail için değil, bizim için de korkunç hesapları olan bir ülke” imajı oluşturulmaya çalışılıyor?

Ne demek “İran Türkiye'ye 2000 hemşire gönderdi. Türkiye'yi karıştırmak istiyor.” Gönderip göndermediği sağlık bakanlığından öğrenilir. Kaldı ki gönderse ne olacak? Niçin Almanya'dan, Fransa'dan ya da ABD'den gelen hemşireler değil de İran'dan gelenler tehlikeli?

Bu çaba en çok kimin işine yarayacak? Hiç düşünüyor musunuz? Bu propagandadan en büyük zararı kim görecek? Bunları söylemeyecek miyiz? Açıkça yapılan bu dezenformasyonun çok yanlış, çok tehlikeli, gayri İslami, gayri ahlaki olduğuna işaret etmeyecek miyiz?

Böyle bir çabanın içinde olmak mı ayıp, kınanacak, hor görülecek tutum yoksa bunları  yazıp yanlıştan dönülmesi için uyarmak mı? Hangisi?

Burada beni rahatsız eden bunun Suriye ve İran'a yapılıyor olması değil. Bu ülkelerin yerine Tanzanya veyahut Uganda olsa da, ben aynı rahatsızlığı hissederim. Çünkü burada mesele ABD ve İsrail'in düşman gördüklerini bu arkadaşların da düşman görmeye, göstermeye çalışmasıdır.

Yoksa ne diktatör Esad, ne de saçma sapan birçok iş yapan İran'ın yöneticileri umurumda bile değil.
Suriye'de ölen müslümanları dert ediyorlar ama Irak'da Afganistan'da Bahreyn'de ölenler umurlarında değil. Tam da dünya sisteminin olmadığı gibi. Böyle davranıyorlar bizden de bu tutumlarının aslında merhametten kaynakladığına inanmamızı bekliyorlar.

İran'da ve Suriye'de dünya sisteminin asıl yapmak istediği nedir ve biz buna niçin destek oluyoruz? ABD'nin ve İsrail'in bu çabasını bunca yıldır Müslümanlık terbiyesi almış insanlar görmeyecekse, kim görecek ki? Suriye ve İran'ın yem edilmesinin hamallığını yapmak bize yakışıyor mu?

Ben Gülen grubu ile hükümet arasındaki tartışmanın Türkiye için en zarar verici boyutunun burada, yani ABD ile olan ilişkilerde ortaya çıktığını düşünüyorum. Türkiye'de eskiden hükümetler askerin ABD ile iş tutmasından korkup daha fazla Amerikancı bir çizgi benimserlerdi. Şimdi benzer bir sıkıntıyı iki güç odağı arasındaki yarışta görüyoruz.

Bu arkadaşların ABD'nin politikalarını  hükümetten daha fazla benimser görünmeleri, hükûmeti de pervasızca Amerikan çıkarlarına göre hareket etmeye sevk ediyor.

Gülen cemaatinin ve AK Parti'nin bazı alanlarda çok iyi işler çıkardıklarının da farkındayım.

"Yapılan onca iyi hizmetin yanında niçin sadece bunu görüyorsun?" diyenlere sadece şunu söyleyebilirim: “Bir bardak berrak suya bir damla zehir katıldığında o suyu kimse içmez." Bana göre onca iyi iş çıkaran arkadaşlar, girdikleri bu tür işlerle o yaptıklarını da berbat, işe yaramaz hale getiriyorlar.

Tom Peters'in dediği gibi: "Dürüstlükten küçük bir sapma diye bir şey yoktur."

Bilmem bu sefer anlaşıldım mı?

(Cenk Açık / Gazeteciler Sitesi)

717
YORUM LİSTESİ
Ebu Ammar 08-04-2012, 00:21:29
Senelerce Suriyede kalmis birisi olarak hamdolsun her seyi iyi gozlemledigimi dusunuyorum.Dikkat cekmek istedigim bir nokta var bir cok nokta arasindan.Iranin eski tarihinde;islamlasmasindan! sonra muslumanlardan baskasiyla savasi yok.Mogollarla anlasmis, haclilarin karsisina neredeyse cikmamistir.Taraftarlari korkmasin, onlar zaferle donenlerin yaninda yenilenlerede biz size demedikmi demeye devam edeceklerdir.Amerikanin menfaatlariyla Iranin menfaatlarinin ortak paydasi T.Cninkinden daha fazla. Selam ile.
 
alper şimşek 03-03-2012, 21:12:07
4 yıl sonra bunlar İranla savaşı başlatacaklar. Bu komplo felan değil gerçek bütün hazırlıklar bu yönde
 
Coşkun Uzun 05-02-2012, 00:28:53
ARMUT DİBİNE DÜŞER

Zaman gazetesini veya gurubunu bir kenara bırakın ve Fethullah Gülen Hoca daha önce bu konuda ne demişti öncelikle ona bakın derim ben.

Amerikalara gitmeden çok önceleri, ulusal TV kanallardan birisinde katıldığı bir program esnasında konuşurken ağzından şunlar çıkmıştı: "Biz iran islamının önüne geçmek istiyoruz/onun için varız. Bizler alfabe birliğinin peşindeyiz" Aynen böyle.

O zamanlar bu özel okullar tek tük vardı. Dil olimpiyatlarının, üçüncü-beşinci boyut programlarının esamesi okunmuyordu. Onlar henüz vücut bulmamıştı bile. Zamanı da almış değillerdi.

Aradan çok zaman geçti ve köprünün altından çok sular aktı. Pensilvanya ikametinin üzerinden uzun yıllar geçti.

Amerikancı ılımlı islam anlayışının vücut bulması ve onun dışındaki islami yorum ve anlayışların ötekileştirilerek marjinalleştirilmesi ve terörize edilip dışlanması sonucunu doğuracak her ne yol varsa hepsini tek tek ve sonuna kadar uygulayacaklardır. Bundan hiç şüphem yok.

Hatta diyebilirim ki bunlar Alparslan Türkeş'e bile rahmet okutturacak kadar, hatta ondan daha fazla milliyetçi/faşist kafatasçı, ırkçı ve türkçüdürler.

Seyretmeye devam edelim daha neler göreceğiz bakalım...
 
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER

17/05/2012 - 09:33 NATO: Sivilleri öldürmemek mümkün değil

13/05/2012 - 13:46 Köklü Değişim mensuplarından 3 kişiye 22,5 yıl hapis

12/05/2012 - 23:28 Adem ve Hamit kardeşlerimiz serbest bırakıldı

28/04/2012 - 11:13 Ataklı: 30-40 gazeteci korku içinde

25/04/2012 - 01:05 İHH, Adem ve Hamit'in son durumları hakkında bilgi verdi

05/04/2012 - 17:57 Hüsnü neyi gizliyor? Niçin yalan söylüyor?

03/04/2012 - 01:06 "Evlilik programları ve diziler kaldırılmalı"

01/03/2012 - 07:40 Aydın Doğan: Ertuğrul bunu yapmışsa, dünyanın en şerefsizidir

03/02/2012 - 00:18 Zaman grubu, niçin İran düşmanlığı yapıyor?

28/01/2012 - 09:44 Zizek: Yeni nesil reklamlar kapitalist sömürü aracı

30/12/2011 - 11:40 Kemalizmin "sözcü"sü katliamı savundu

19/12/2011 - 17:25 "Arap Baharı" ve adil şahitlik sorumluluğu

15/12/2011 - 22:18 İngiliz gazeteciden "İslamofobia" itirafı

01/12/2011 - 21:35 İnternet bağımlılarına "Bakırköy" yolu

13/09/2011 - 07:06 Habertürk'e tahammül edip, İslam ve Hayat'a edememek!

07/09/2011 - 03:41 Kürtlerin Ertürk Yöndemleri

20/07/2011 - 11:54 Facebook ve Twitter utanma duygusunu öldürüyor

26/06/2011 - 11:16 Zaman'dan "İsrail" yalakalığına devam

15/06/2011 - 00:35 Milli Gazete yazarından AKP'ye Muaviye benzetmesi

25/05/2011 - 10:59 "Özgün Yürüyüş" başladı!

11/05/2011 - 12:50 Google'den anma adı altında tesettüre ağır saldırı

11/05/2011 - 10:55 Mehmed Durmuş'la “İnternet ve gündem” üzerine

03/05/2011 - 20:02 Assange: Facebook ve Google CIA'ye çalışıyor

24/04/2011 - 00:07 Bahreyn isyanında Suud eksenli yayın yapan El Cezire'de kan kaybı

16/04/2011 - 00:57 STV'den "İsrail" propagandası

31/03/2011 - 10:20 Çocuk istismarında, Tv dizilerinin rolü ilk sırada

10/03/2011 - 20:59 Cumhuriyet gazetesinden Danıştay için gecikmiş itiraf

02/02/2011 - 10:24 Basın, Mısır isyanını bugün nasıl gördü? (Birinci sayfalar)

31/01/2011 - 12:52 Basında dün (Birinci sayfalar)

29/01/2011 - 11:23 Gazeteler Mısır intifadasını nasıl gördü (Birinci sayfalar)

06/12/2010 - 10:58 Editör'den: Bu duyarsızlık neden?

29/11/2010 - 19:54 5. yılımızda aynı çizgide, istikrarla...

02/11/2010 - 14:43 Ulusalcılardan, gazetecilere urganlı saldırı

28/10/2010 - 11:48 Kemalizmin Sözcü'sünden alçaklık

14/10/2010 Yerel gazeteden alçakça yayın

09/08/2010 - 10:46 Bu kadar cehalet için yayın yönetmeni olmak şart!

09/07/2010 - 11:28 Mavi Marmara'nın sitesi yayına girdi

01/06/2010 - 10:44 Alçaklıkta sınır tanımadı

29/05/2010 - 14:52 "TRT Arapça bir hayal kırıklığı"

25/05/2010 - 16:56 Gazze gemisi canlı yayın bilgileri

24/05/2010 - 19:31 Kardeşlereli Derneği internet sayfası yayında

06/05/2010 - 16:05 Vakit'e 312 General için ağır ceza

03/05/2010 - 11:50 Taraf'tan Başbuğ'a balyoz gibi cevap

01/05/2010 - 11:07 İlşbirlikçi Abbas da başörtüsü yasakçısı

20/04/2010 - 09:42 Tv'yi kapat, hayatı aç

18/04/2010 - 23:21 "STV ulusalcıların, Mehtap Tv küreselcilerin"

16/04/2010 - 13:56 Araplara yönelik muhafazakâr demokrat ifsada tepki

16/04/2010 - 12:55 Hz. Peygamber'e büyük hakaret

19/03/2010 - 16:27 Başörtüsü açılımı ne zaman?

14/03/2010 - 14:36 Kukla Kadirov'un Sesi Televizyonu: Kanal 7

08/03/2010 - 13:42 Dinç Bilgin'den bir döneme ışık tutan ifşaatlar

04/03/2010 - 10:55 TOKAD 28 Şubat manşetlerini sergiledi

20/02/2010 - 13:01 Erdoğan'ın Katar'da övdüğü Türk dizilerine bakan isyanı

27/01/2010 - 15:28 Tv'ler toplumu çökertiyor

18/01/2010 - 16:24 Bu çizgi film, işbirlikçilerin maskesini düşürüyor

31/12/2009 - 10:02 Muhabir olamayacakların yayın yönetmeni olduğu ülke!

21/12/2009 - 10:55 Radyo Denge, Hicret'i unutmadı

17/11/2009 - 09:24 Cunta'dan Güzin Abla'ya irtica mektubu!

16/11/2009 - 11:55 BBC’den başörtüsüne çirkin saldırı

10/11/2009 - 11:16 TRT-Türk'te çarpıcı Çeçenya belgeseli

28/10/2009 - 10:08 Uğur Dündar kime hizmet ediyor?

24/10/2009 - 00:02 Yine Doğan Medyası, yine namaz düşmanlığı

21/10/2009 - 18:52 TRT "Ayrılık"tan çabuk çark etti

16/10/2009 - 11:22 Bu küstah, İstanbul'dan kovulmalı

23/09/2009 - 10:12 "One minute"un bitişi Zaman'ı sevindirdi

22/09/2009 - 20:57 Tv kanalları toplum ahlâkını tehdit ediyor 

03/09/2009 - 11:34 Yeni bir siyasi gazete çıkıyor: Özgün Duruş

29/08/2009 - 10:53 Dini tebliğin starlara teslim oluşu

27/08/2009 - 13:05 Ekrem Dumanlı'ya bir "tasfiye" eleştirisi daha geldi

21/08/2009 - 10:36 Yeni Şafak yazarı da AKP ekonomisine isyan etti

18/08/2009 - 16:56 İslam düşmanı medya, Ramazan'da din ticareti yapacak

16/08/2009 - 18:28 Yeni Şafak'ın "5 yıldızlı Ramazan sofraları" rüyası 

15/08/2009 - 11:30 Hürriyet, siyonist rejimin resmî bülteni gibi

05/08/2009 - 12:46 Yeni Şafak cehaleti

16/07/2009 - 16:12 Milliyet şok olmuş!

07/07/2009 - 11:08 Alman basını katledilen başörtülüyü görmezden geldi

25/06/2009 - 09:59 Zaman'ın "Amerikan rüyası"

25/06/2009 - 00:52 Yalanın amiral gemisi

20/06/2009 - 12:28 Medya Tanrısı'nın yeni buyruğu: Kolbastı

19/06/2009 - 08:24 Denge Radyo Yayın Yönetmeni: Haklı davamızın arkasındayız

17/06/2009 - 10:12 Medya andıçta söyleneni harfiyyen yapmış!

15/06/2009 - 05:47 İbretlik bir yazı

14/06/2009 - 22:48 İşte muhafazakâr sefalet: Başörtüsü sorununu ancak CHP çözermiş!

14/06/2009 - 15:28 Cahiliye medyasının yeni ümidi domuz gribi!

07/06/2009 - 22:57 Vatan yazarı da gerçeği gördü: Faize bulaşan iflah olmaz

05/06/2009 - 00:12 Yenişafak'tan Hakan Albayrak'a sansür

31/05/2009 - 12:53 Sızıntı'dan Gülen'e ilginç benzetme

20/04/2009 - 00:23 Yeni Şafak ve Zaman'ı boykot çağrısı

17/04/2009 - 11:56 Dilipak'ın evi "28 Şubatçıya hakkını helal etmemek" suçundan satışta

11/04/2009 - 10:44 Milli Gazete'nin başka işi yok mu!

06/04/2009 - 19:28 Enteresan bir site!

03/04/2009 - 11:09 Ortak İsrail olunca manşetler böyle olur

29/03/2009 - 07:48 Taraf gazetesi alçaklığa çanak tuttu

29/03/2009 - 07:29 Şiddet içeren Tv dizileri gençleri saldırgan yapıyor

18/03/2009 - 10:02 Terbiyeli ol be adam!

12/03/2009 - 10:59 Hürriyetçileri "Fatiha krizi"nden iPhone kurtardı!

10/03/2009 - 16:41 Yine Doğan medyası, yine namaz düşmanlığı

24/02/2009 - 10:10 Başörtüsü gündemi bu sitede

22/02/2009 - 20:46 Hz. İsa’ya hakaret eden siyonist yapıma karşı Hıristiyan-Müslüman ortak tepkisi

20/02/2009 - 09:00 Resmî tarih tatışması büyük yankı buldu
 
YAZARLAR
Fatih PALA
BAHADDİN YILDIZ VE KADİR KIYMET BİLMEK
Bünyamin ZERAN
ALİM OLMAK MI ENTELEKTÜEL OLMAK MI?
Mükerrem BULUT
DÜNYA; KALBİMİZDE Mİ ELİMİZDE Mİ?
Mustafa ATAV
DURDURUN TRENİ, İNECEK VAR!
Cemil ARSLAN
YENİ BİR DÜNYA KURMALIYIZ!
Mehmet PAMAK
MODERN PUTPERESTLİK: FUTBOL FANATİZMİ
Mehmed MAKSUT
GEZİ VE MUHASEBE
Şükrü HÜSEYİNOĞLU
MÜLK KAVRAMINI DOĞRU ANLAMAK
Ömer KARAKAŞ
KOPARILAN İMAN-AMEL BÜTÜNLÜĞÜ BAĞI
Hikmet ERTÜRK
MÜSLÜMAN OLARAK YAŞLANMAK
Ahmed KALKAN
4+4+4, MÜSLÜMANLAR İÇİN NE İFADE EDİYOR?
M. Kürşat GÜRSOY
BİR KONFERANSTAN İZLENİMLER
Fatma CEREN
BAŞLIKLI MASAL -3-
Şinasi ULUDOĞAN
AYAĞI YORGANA GÖRE UZATMAK!
ENÇOK OKUNANLAR
MEKKE VE MEDİNE`YE SAHİP ÇIKALIM
İSLAM SADECE ANLATILMAZ, YAŞANIR
MÜSLÜMAN GENÇLERDE BURÇ SAPMASI
MÜSLÜMAN OLMAK YETMİYOR MU?
TEVHİD VE ŞİRK ÜZERİNE
İNTERNETİ MÜSLÜMANCA KULLANMAK
RADİKAL AYNA
TOPLUMSAL EŞİTSİZLİK VE TABAKALAŞMA
NEYİ ANLATACAĞIZ?
SÜTÇÜ İMAM BUGÜN YAŞASAYDI NE YAPARDI?
GÜNÜN KONUSU
BİR AYET
BİR HADİS
BİR SÖZ
VİDEO
 
 
Copyright © 2009 İslam ve Hayat
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Evden Eve Nakliyat Evden Eve Nakliyat